onsdag 25. mai 2011

Et herlig dryss av inspirasjon

Lenge siden innlegg betyr gjerne lenge siden inspirasjon, men idag har jeg sittet pal foran maskinen i et par timer - både imponert og inspirert. Det finnes så mange fantastiske bloggere der ute, som inspirerer med sine fargerike, estetiske, vakre og kreative innlegg. Idas herlige interiørblogg Sukkertøy for øyet , turteluglene Thea & Benjamin med den nydelige bloggen Skjoldlia, Lidylls vakre og inspirerende side og An-Magritts Romantiske retro - har alle blitt mine favoritter, og jeg har allerede hodet fult av spennende ideér og tanker for framtidige prosjekter. Tusen takk til dere!

En retrogrønn barneskuvseng fra 50/60-tallet ble endelig min for et par dager siden. Har vasket den ned i dag, og planlegger å beholde den herlige, orginale fargen - bare pusse litt i kantene og forsterke noen plasser med trelim. Den blir stående i stua, og skal brukes som dagseng for lille gutten vår. Nå må jeg bare få ordnet en madrass med passelige mål - noen som har noen tips?







































Siden leiligheten vår er full av interiørblader, og jeg ikke vil kvitte meg med noen av dem - har jeg også planer om å lage oppbevaringsplasser til disse ved hjelp av gamle eplekasser. Noen skal males i herlige pasteller, mens andre skal få beholde sitt rustikke, naturlige preg. Noen opp på veggen og noen på gulvet med låsbare hjul. Men HVOR får jeg tak i eplekasser? Foreløpig har vi funnet en gammel, sjarmerende Coca-Cola kasse som får holde på noen av bladene....


3 kommentarer:

  1. Jysk har rimelige skum-madrasser til barnesenger, som kan skjæres til i riktig størrelse. Sprinkelsenga til Mini har ikke standardmål, så fjærmadrass utgikk..

    SvarSlett
  2. Den madrassen som skal passe til denne senga må være rimelig stor.. får dra dit og se hva jeg finner :)

    SvarSlett
  3. Jeg har en skuvseng som ser maken ut til lillegutt, og jeg kjøpte skum-madrass til baby på Jysk jeg også. Sengen var i bruk ver natt helt til lillemann begunte å snu seg, og å bli for lang. Da er det sprinkelsenga som gjelder, frem til han blir stor nok til å klatr inn og ut av skuvsenga selv, så da blir det en ny og større madrass :)
    Ligger bilde av den i bloggen min, om du søker på skuvseng :)

    SvarSlett