søndag 23. oktober 2011

Søndagstur og loppefunn



Vakre, vakre høst...
 
Søndagsformiddagen på herlig, lang og frisk trilletur ut til bruktbutikken idag
sammen med vakre Fia og Pugg.
Vi gkk tilfeldigvis forbi de siste timene av loppis i Messehallen på Eik,
og måtte jo selvfølgelig inn en liten tur for å se.
Historien gjentar seg, og vi kom akkurat da posesalget hadde startet - som sist helg.
Her er noe av det som kom med i posen;









Nydelige coasters med fuglemotiv, som jeg ser for meg skal tilbringe mørke høst og vinterkvelder ved siden av tekoppen og holde på brukte teposer. To søte eggeglass. Tre barnebøker
To lampeskjermskjellett som skal skifte farge og freshe opp blant annet nattbordslampa på gjesterommet. En til av lysestakene som jeg fant i gratiskassa på bruktbutikken for et par uker siden, et søtt lite fat og to herlige, gamle rammer som jeg er så glad i.

 Den ene barneboken kom med mest på grunn av de vakre illustrasjonene; 



 Nå er far i gang med søndagsmiddag (hjemmelagde kjøttkaker, nam),
så venter vi på høstmørket og leggetid før stearinlysene brenner, beina plasseres på bordet
og tekoppen i hånda.

Herlig med søndag! 

2 kommentarer:

  1. Hei, og takk for mange koselige kommentarer den siste tiden:)

    Mange fine loppefunn:) Jeg fant en hel haug med slike eggeglass i går, betalte 10 kr for alle sammen:)

    Fargekoden på den turkise skuffen fikk jeg scannet inn, så den er litt lang: GV001.5 GS006 OK00.5 SV002
    Den grønne skuffen har fargekoden S0520-G30Y.

    Jeg leste i et ROM123 en gang at det finnes noe på en boks som kan fjerne lukt. Man bare åpner boksen og setter den på et lukket rom sammen med det du vil fjerne lukten fra. Det hørtes fantastisk ut, men koster sikkert skjorta! Og så var det å finne igjen akkurat det bladet hvor det stod da...

    Fin søndag:)

    SvarSlett
  2. Haha ja du fick plats med en del i den där påsen. Tack för en fin dag gumman och hoppas du får en riktigt fin kväll. Kram

    SvarSlett